Aktualności
Nasze motto:
Jesteśmy szkołą, która pomaga zrozumieć świat!
Jest tylko jedna droga, która wiedzie człowieka do prawdziwej doskonałości: twarda szkoła życia.

Publiczna Szkoła w Żdżarach

Font Size

SCREEN

Cpanel

Tłusty Czwartek

Tłusty Czwartek W Tłusty Czwartek, w szkole i przedszkolu w Żdżarach, zgodnie z tradycją objadaliśmy się pączkami.Dzięki Radzie Rodziców, tak słodki prezent rozweselił wszystkie dzieci.
Redaktor artykułu:
mgr Piotr Zawada
Zdjęcia:
mgr Piotr Zawada

 

Dzień eksperymentów

Dzień eksperymentów 14 lutego 2019 r., czwarty dzień ferii zimowych w Publicznej Szkole w Żdżarach przebiegał pod hasłem eksperymentów. Zabawa i nauka były głównymi zadaniami uczniów. Zapoznawali się podstawowymi zasadami fizyki i chemii, poznawali wyjaśnienia pospolitych zjawisk, z którymi mamy codziennie kontakt. Forma warsztatów umożliwiała ciągły udział uczniów w badaniu, wykonywaniu zadań i również samodzielnym przeprowadzaniu i wyjaśnianiu kolegom zjawisk przyrodniczych.

Zabawy z suchym lodem, z magnetyzmem, napięciem powierzchniowym substancji, wymianą gazową, wytrącaniem się substancji, rozpuszczaniem, topnieniem, zamarzaniem skupiały uwagę dzieci. Zapoczątkowanie zajęć piciem coli z zawartością suchego lodu i widowiskową reakcją, liczne, czasem wielobarwne eksperymenty, tak zainteresowały uczestników, iż niechętnie przyjęli fakt zakończenia spotkania.

Czytaj więcej...

Jeszcze jedne warsztaty

Jeszcze jedne warsztaty 13 lutego b.r., w trzecim dniu ferii zimowych uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej w Żdżarach brali udział w warsztatach: ,,Historii ubioru i obyczaju w średniowieczu’’ oraz ,,Warsztaty wykonywania naczyń metodą wałeczkową i wykonywanie glinianej biżuterii’’.

Średniowieczne ubiory dam i rycerzy, początki spodni, czy rajstop, ,,dziwne’’ obuwie i bielizna, nakrycia głowy, ubrania odświętne i ,,wierzchnie’’, kolorystyka poszczególnych elementów ubioru – to niektóre zagadnienia poruszane podczas warsztatów. Dopełnieniem poznawania historii stroju średniowiecznego było pokolorowanie przez uczniów odlewów gipsowych, przedstawiających postać damy dworu i rycerza.

Czytaj więcej...

Kolejne warsztaty feryjne

Kolejne warsztaty feryjne W drugim dniu ferii zimowych w Publicznej Szkole Podstawowej w Żdżarach uczniowie uczestniczyli w warsztatach: ,,Minerały i skały. Czyli to co mamy pod stopami’’, ,,Skamieniałości – ślady życia sprzed milionów lat’’ i ,,Życie dinozaurów. Jak wykonać odlew stopy prawdziwego dinozaura?’’.

Dzieci poznały dzieje naszej Ziemi, zasady powstawania skał i minerałów, nauczyły się rozpoznawać niektóre skały, mogły samodzielnie zbadać właściwości wybranych skał i poznać ciekawe informacje o ich przeznaczeniu i wykorzystaniu przez ludzi. Duże zainteresowanie wzbudzało powstawanie życia na naszej planecie i jego pozostałości, ukryte w skamieniałościach, a zwłaszcza procesy pozwalające powstaniu skamieniałości. Miejsca i sposoby poszukiwania odcisków zwierząt i roślin oraz zbierania skał i minerałów - może zaowocują w przyszłości zainteresowaniem się tym tematem przez uczniów?. Jednak już dzisiaj chcieli poznać, gdzie w najbliższej okolicy można poszukiwać skały?

Czytaj więcej...

Zabawa karnawałowa dla uczniów

Zabawa karnawałowa dla uczniów Rada Rodziców przy Publicznej Szkole Podstawowej w Żdżarach przygotowała zabawę karnawałową dla uczniów. Liczne gry i zabawy, nauka tańca umożliwiały dzieciom zaprezentowanie własnych możliwości. Każdy mógł sprawdzić się w wybranej konkurencji: może skoki na dużych piłkach, może hula hop, a może biegi, slalomy z ringo? Do każdej dyscypliny zgłaszało się wielu chętnych, zarówno z klas młodszych, jak i starszych. Również w zabawach tanecznych i nauce tańców - z różnych stron świata, uczestniczyli prawie wszyscy.W przerwie rodzice przygotowali dla swoich pociech posiłek. Po czym dalsza zabawa.
Radość i zadowolenie dzieci były najlepszym wyznacznikiem potrzeby organizowania i podziękowania za trud włożony przez Rade Rodziców.


Redaktor artykułu:
mgr Piotr Zawada
Zdjęcia:
mgr Piotr Zawada

 

TO SIĘ WYDARZYŁO...

Jesteś tutaj: Home Aktualności